Köp- och leveransvillkor
Betalning
Constant Clean AB accepterar endast betalning via faktura. Godkännande för fakturaköp görs efter sedvanlig kreditkontroll.
Leveransvillkor
Leveranstid
Försändelser skickas snarast av oss genom Postnord, DHL eller av Constant Clean utvald distributör. För vissa produkter kan måttbeställning/tillverkning eller leverans till oss från leverantör medföra en längre hanteringstid, vi kommer dock alltid att hålla er informerade i denna process.
Avhämtning på Betongvägen 4B i Länna industriområde i Skogås är möjligt kostnadsfritt efter valt leveranssätt i samband med order.
Eventuella förseningar orsakade av distributörer ansvarar Constant Clean AB ej för. Däremot kommer Constant Clean AB alltid att i samarbete med samtliga distributörer verka för att varje försändelse ska ske så skyndsamt som möjligt.
Frakt
Constant Clean AB samarbetar med Postnord, DHL och i för varje tillfälle utvald distributör. Försändelser levereras till närmaste post-/paketombud alternativt direkt till kundens dörr. Om din försändelse ligger för länge hos ombud, eller alternativt att det inte kan levereras av distributör med anledning av missade tidsbokningar etc, kommer försändelsen att gå i retur. Constant Clean AB debiterar dig som kund för frakt- och administrationskostnader för returnerade försändelser av ovan beskrivna anledningar.
Fraktkostnader
Fraktkostnad anges i samband med beställningstillfället, vilken bekräftas av kund.
Reklamation och returrätt
Reklamation
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Om kunden kan påvisa fel på varan köpt från Constant Clean AB, t.ex. produktionsfel, eller om kvantitet, antal eller storlek inte överensstämmer med beskrivningen i företagets webbshop, har du rätt att åberopa din reklamationsrätt. Reklamationsrätten i Sverige är 3 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att konsumenten upptäckt eller borde upptäckt felet. Reklamationsrätten upphör i samband med passerat bäst-före-datum. I händelse av bekräftad avvikelse som ligger till grund för en reklamation står Constant Clean AB för returkostnaden. Vid godkänd reklamation får kunden tillbaka hela köpesumman via den betalningslösning som kunden valt eller enligt överenskommelse. Om kunden inte vill häva köpet utan istället byta ut varan mot en ny kan Constant Clean AB tillhandahålla en ersättningsvara. Vi ersätter kunden för fraktkostnader i samband med reklamationen.
Ångerrätt enligt distansavtalslagen
Var uppmärksam på att ångerrätt bortfaller för företagskunder. Företag får endast den garanti som ges från tillverkaren. Garantitiden kan i dessa fall variera lite från tillverkare till tillverkare. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver garantirätten som ges från tillverkaren. Om ditt företag är fakturakund hos oss kontakta oss då gärna på med dina frågor.
Returnera varan till (endast efter överenskommelse)
Constant Clean AB
Betongvägen 4B
142 50 Skogås
Vid frågor kring returförsändelser, reklamation eller ångerrätt kontakta oss då på e-mail eller telefon 08 556 408 70.